At Itchy & Scratchy, Intl., Meyers has called a meeting of the writers (who look strikingly similar to the real Simpsons writers) along with Krusty and a female network executive.
MEYERS
I have figured out how to rejuvenate the show. It's so simple, you egghead writers would've never thought of it! What we need is... a new character! One that today's kids can relate to!
The writers look at each other, uncertain.
OAKLEY
Are you absolutely sure that's wise, sir? I mean, I don't want to sound pretentious here, but Itchy and Scratchy comprise a dramaturgical dyad.
KRUSTY
Hey, this ain't art, it's business! (to Meyers) Whaddya got in mind? Sexy broad? Gangster octopus?
MEYERS
No, no. The animal chain of command goes mouse, cat, dog. (to the writers) D-O-G.
WEINSTEIN
Uh, a dog? Isn't that a tad predictable?
EXECUTIVE
In your dreams. We're talking the original dog from hell.
OAKLEY
You mean Cerberus?
EXECUTIVE
(pause) We at the network want a dog with attitude. He's edgy, he's "in your face." You've heard the expression "let's get busy"? Well, this is a dog who gets "biz-zay!" Consistently and thoroughly.
KRUSTY
So he's proactive, huh?
EXECUTIVE
Oh, God, yes. We're talking about a totally outrageous paradigm.
WRITER
Excuse me, but "proactive" and "paradigm"? Aren't these just buzzwords that dumb people use to sound important? Not that I'm accusing you of anything like that. I'm fired, aren't I?
MEYERS
Oh, yes.
MEYERS
The rest of you writers start thinking up a name for this funky dog; I dunno, something along the line of say... Poochie, only more proactive.
KRUSTY
Yeah!
Meyers, Krusty and the network executive leave.
OAKLEY
So, Poochie okay with everybody?
WRITERS
Yeah...
Pero lo que me gustá más fue el bueno de Caparrós, a quien cada día leo más.
¿Usted sabe, señora mandataria, qué es el jazz? ¿Usted tiene por ventura alguna idea sobre la música más negra de un país donde los negros que la inventaron no podían subirse al colectivo o comer en los restoranes o estudiar en las escuelas de los blancos? ¿Usted sabe que estuvo prohibida en cantidad de lugares, perseguida en cantidad de lugares, hasta que empezó a ser aceptada y que, de todos modos, siguió siendo un arte marginal? ¿Usted sabe que nunca fue un buen negocio, que subsiste por pura tozudez de sus cultores? ¿Usted sabe que muchos de sus grandes fueron pobres, drogones, izquierdistas? ¿Que muchos de sus mejores tuvieron que dejar su país para seguir viviendo de su música? ¿Usted se da cuenta de la injusticia que ha cometido al asociar esa música de ex esclavos con lo más despiadado del sistema capitalista americano? ¿Usted no cree que las palabras significan y que uno debe saber qué está diciendo? ¿Usted sigue creyendo, muy señora mía, que puede decir cualquier verdura? Sí, claro, está visto que puede: cite a Marx al revés, báñese en la laguna equivocada, insista en que redistribuye, dibuje, invente, siga usando la lógica del redactor publicitario –una fórmula vale más que media idea–, pero no se meta con el jazz. Sí, le puede parecer una tontería. Y es una tontería. Su función no le asegura el monopolio: a mí también me gusta, cuando puedo, decir tonterías.
1 comentario:
Muy bueno lo de Caparrós. Un abrazo.
Publicar un comentario